A legjobb sportkocsik elődei traktorok voltak

A 20. század közepe táján, hogy ne unatkozzanak annyira, és a magasabb haszon reményében meglepően sok ismert autógyártó cég vállalkozott mezőgazdasági gépek, legfőképp traktorok gyártására.

A luxusmárkáknak mondott autó gyártók sem maradtak ki ebből a sorból, talán a legismertebb közülük a Modenához közeli Sant’Agata Bolognesében a Lamborghini gyár, amely mind a mai napig érdekelt a mezőgazdaságban is. A megdühödött bikát formázó logó könnyedén felismerhető manapság mindenki számára, hiszen a legdrágább autócsodákat gyártják.

Pedig a sorrend fordított volt a traktorgyártásnál. A legolcsóbb haszongépjárműveket gyártotta a Lamborghini, de strapabírósága messzi földön híres volt. Az első pár modellt II. világháborús katonai járművekből alakították át, így a futóművei és a kerekei majdhogynem örök életűek voltak.

A 60-as években a legsikeresebb gyártók közé emelkedtek, mivel a szinkronváltós traktort ők dobták piacra legelőször. Ezek után már nem volt megállás a luxus versenyautókig sem, hiszen innen már csak a külsőt kellett teljesen átszabniuk.

Mire használhatunk egy luxus traktort? 

A Lambo traktorok leginkább ma már csak szőlő és kerti munkákra használhatók, de a 193 lóerős Spark modelleket még a szántóföldeken is bevetik. Hűen a márka nevéhez a legmodernebb felszereltségekkel is be lehet szerezni ezeket a gépeket, már ha bírja a pénztárcánk.

Az automata váltó, a Lamborghini motor és karosszéria, valamint a belső felszereltség, ami a vezetőállást illeti, azért jócskán dob az áron. Abban biztosak lehetünk, hogy csak a magasság és a sebesség különbség tűnik majd fel a traktoron ülve, hogy nem egy utcai autóban ülünk, a kényelem ugyan olyan lesz.

Természetesen Olaszországban több olyan nagynevű márka is képviselteti magát a mezőgazdasági iparban is, mint a Lamborghini, ott vannak még Porsche traktorjai is, meg a Maseratiról se feledkezzünk meg. De ha nem engedhetjük meg magunknak a luxus kategóriájú munkagépeket, akkor egy valamicskét olcsóbb gyártó, a Fiat is szép számmal küldözgeti a piacra a traktorjait.

Igen nagy múltú cég a Fiat, mivel a legelső erőgépeket már 1910 körül elkezdték kifejleszteni. A II. világháború után váltak csak nagy márkává ezek a traktorok, olyannyira, hogy még idehaza is elég sokan használták őket.

Írta: gepkozvetito.hu

Kukkants bele a következő hírekbe is..

Hozzászólás írása